Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego Stara Mydlarnia, składania zamówień na towary dostępne w Sklepie Internetowym Stara Mydlarnia, dostarczania zamówionych towarów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego ceny sprzedaży towarów i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

Sklep Internetowy Stara Mydlarnia – to działający po adresem www.staramydlarnia.pl sklep internetowy prowadzony przez:

STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. 
ul. Stawki nr 2A/1, 00-193 Warszawa

NIP 525 269 32 70
Regon 366286642

Sąd Rejonowy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
pod numerem KRS 0001045209

Biuro handlowe i magazyn:
ul. Barwinkowa 27, 86-005 Białe Błota

SŁOWNIK

Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów oraz Produktów i Usług cyfrowych do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności;

Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta;

Kupujący zwany także Klientem - osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie internetowym;

Konsument - osoba w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. 2023 poz. 1610 z późń. zm.);

Konto – indywidualne konto Klienta założone przez Klienta za pośrednictwem strony www.staramydlarnia.pl ;

Przedsiębiorca - Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą formularza zapisu zamieszczonego na stronie internetowej Sprzedającego, tj. www.staramydlarnia.pl

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego Sprzedającego;

Sklep internetowy – serwis internetowy Sprzedającego umożliwiający kupowanie produktów oferowanych przez Sprzedającego przez Kupujących za pośrednictwem sieci Internet;

Sprzedający – Stara Mydlarnia Natural Cosmetics Sp. z o.o., ul. Stawki nr 2a/1, 00-193 Warszawa, NIP 525 269 32 70, REGON 366286642, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001045209;

Towar zwany także Produktem– rzeczy ruchome znajdujące się w ofercie Sprzedającego;

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży zawierana pomiędzy Klientem a Stara Mydlarnia Natural Cosmetics Sp. z o.o., której przedmiotem są Towary zakupywane przez Klienta na zasadach przewidzianych w niniejszym Regulaminie;

Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych;

Użytkownik - jest każda osoba, która odwiedza witrynę www.staramydlarnia.pl;

Użytkownik Sklepu Internetowego – osoba, która dokonała rejestracji w Sklepie internetowym Stara Mydlarnia Natural Cosmetics Sp. z o.o.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.

I. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego, jak również rejestracja w Sklepie internetowym, są bezpłatne.
  2. Koniecznym do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym do składania w nim zamówień, jest posiadanie przez Kupującego komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet i wyposażonego w przeglądarkę internetową, a także aktywnego konta poczty elektronicznej.
  3. Składanie zamówień przez Kupującego na stronie www.staramydlarnia.pl możliwe jest po uprzedniej rejestracji Kupującego jako Użytkownika Sklepu internetowego lub bez dokonywania takiej rejestracji.
  4. Rejestracja Kupującego jako użytkownika sklepu wymaga podania przez Kupującego następujących informacji w formularzu rejestracyjnym:
    a) danych logowania – adresu e-mail oraz podania wybranego przez Kupującego hasła,
    b) danych osobowych – imię, nazwisko, adres oraz zaakceptowania Regulaminu sklepu www.staramydlarnia.pl Rejestrując konto, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sklep internetowy jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną, wyraża zgodę na przesyłanie treści marketingowych, oraz do realizacji zamówień Klienta (więcej na temat ochrony danych osobowych w pkt IX).
  5. Po założeniu przez Kupującego konta użytkownika Sklepu internetowego www.staramydlarnia.pl logowanie będzie następowało po wpisaniu przez Kupującego adresu e-mail oraz hasła wskazanego przy rejestracji.
  6. Kupowanie bez dokonywania rejestracji wymaga podania przez Kupującego jego danych osobowych, telefonu kontaktowego, adresu e-mail oraz zaakceptowania Regulaminu sklepu www.staramydlarnia.pl, a także wyrażenia zgody na przetwarzanie przez Sprzedającego internetowy jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz do realizacji zamówień Kupującego.
  7. Umowa o prowadzenie Konta oraz Umowa o dostarczanie Newslettera są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać wypowiedziane przez Klienta lub Użytkownika w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta w Sklepie można rozwiązać w sposób opisany w pkt II ppkt 8 poniżej, a Umowę o dostarczanie Newslettera poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym Newsletterze. Każdą z umów Klient lub Użytkownik może również rozwiązać, wysyłając stosowne żądanie do Sprzedającego na adres email sklep@staramydlarnia.pl lub pisemnie na adres STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. ul. Stawki nr 2A/1, 00-193 Warszawa.
  8. W celu usunięcia konta Kupującego ze Sklepu internetowego należy wysłać wiadomość e-mail na adres sklep@staramydlarnia.pl z prośbą o usunięcie konta za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowanego w Sklepie internetowym.
II. INFORMACJE O PRODUKTACH I CENACH
  1. Informacje o towarach dostępnych w asortymencie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Ceny towarów wskazanych na stronach Sklepu internetowych:
    a) podawane są w złotych polskich;
    b) zawierają należny podatek od towarów i usług (VAT);
    c) nie zawierają kosztów dostawy, które zależą od sposobu dostarczenia produktu do Kupującego, od wartości, wielkości i wagi zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Kupującego. Nie ma możliwości zmiany sposobu zapłaty po złożeniu zamówienia.
  3. Informacja w polu z ceną „Oferta na zamówienie” oznaczać może, że towar nie jest dostępny w sprzedaży detalicznej lub jest dostępny tylko na indywidualne zamówienie powyżej 500 szt. z danego rodzaju.
  4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach i dostępności produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
III. PRZYJMOWANIE ZAMÓWIEŃ I ICH REALIZACJA
  1. Klient może składać zamówienia na towary dostępne w asortymencie Sklepu internetowego przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę. W przypadku planowanych przestojów technicznych Klient zostanie poinformowany z wyprzedzeniem za pośrednictwem informacji umieszczonej na stronie www.staramydlarnia.pl.
  2. 2. Procedura złożenia zamówienia przedstawia się następująco:
    a) Kupujący dokonuje wyboru towaru spośród dostępnego asortymentu wraz ze wskazaniem ceny brutto, a także ilości;
    b) Kupujący dokonuje wyboru formy zapłaty spośród oferowanych przez Sklep internetowy;
    c) Kupujący dokonuje wyboru sposobu dostawy towaru spośród metod oferowanych przez Sprzedającego,
    d) Kupujący dokonuje wyboru sposobu dokumentu fiskalnego (faktura VAT/paragon) spośród oferowanych przez Sklep internetowy;
    e) Kupujący ostatecznie zatwierdza zapoznanie się z Regulaminem Sklepu internetowego oraz składa oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych,;
    f) Kupujący potwierdza złożenie zamówienia, potwierdza gotowość do zapłaty za zamówienie i zatwierdza kwotę dostawy towaru.
  3. Z chwilą kliknięcia przez Kupującego ikony „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” przyjmuje się, że Kupujący złożył Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży (tj. zakupu wybranych towarów). Przyjmuje się także, iż Kupujący świadomie zaakceptował przedmiot, cenę i warunki realizacji złożonego zamówienia zgodnie z Regulaminem Sklepu internetowego oraz swój obowiązek zapłaty ceny z tytułu złożonego zamówienia. Przez przedmiot i warunki realizacji zamówienia rozumie się cenę, wielkość, charakterystykę, ilość, czas, koszt i sposób dostawy towarów zamówionych przez Kupującego.
  4. Kupujący oprócz ceny za wybrane produkty zobowiązany jest do poniesienia kosztów przesyłki, które różnią się w zależności od wymiarów i wagi paczki/dostawy, wybranego przez Kupującego sposobu dostawy towarów (sposoby dostawy rzeczy są wskazane poniżej w pkt. IV).
  5. Kupujący po złożeniu zamówienia otrzyma potwierdzenie jego złożenia w Sklepie internetowym - drogą elektroniczną na wskazany przez Kupującego, przy składaniu zamówienia lub przy rejestracji konta Użytkownika Sklepu internetowego, adres e-mail.
  6. Ze względu na dużą rotację towarów w magazynie oraz fakt, że strona internetowa jest aktualizowana tylko raz w tygodniu, istnieje możliwość, że towar dostępny w Sklepie internetowym w momencie wpłynięcia zamówienia może być niedostępny.
  7. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Sklep zawiadomi o tym fakcie Kupującego najpóźniej w terminie 3 (trzy) dni od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia wskazanego w pkt. 5 powyżej. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia. W przypadku zapłaty przez Kupującego za zamówienie, o którym mowa w zdaniu powyżej, Sklep internetowy zwróci niezwłocznie wpłacone pieniądze.
  8. W przypadku braku możliwości realizacji części zamówienia, Sprzedający zawiadomi o tym fakcie Kupującego najpóźniej w terminie 3 (trzy) dni roboczych od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia wskazanego w pkt. 5 powyżej, w celu podjęcia przez Kupującego decyzji o sposobie realizacji zamówienia. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia. Kupujący ma następujące możliwości:
    a) częściowa realizacja - wybór przez Kupującego tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów;
    b) anulowanie całości zamówienia; jeśli Kupujący dokonał zapłaty za towar objęty anulowanym w całości zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zwróci należność Kupującemu.
  9. W zakresie sprzedaży produktów z działu Outlet - Sale do -50% i Oferta sezonowa do sprzedaży jest przeznaczona ograniczona liczba towarów, więc realizacja zamówień nastąpi według kolejności wpływania zamówień na te produkty, aż do wyczerpania zapasów objętych tą ofertą sprzedaży.
  10. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, które wysyłane są na adres e-mail wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia. Na życzenie Klienta wystawiona zostanie faktura VAT na wskazany podmiot zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokument sprzedaży (paragon lub faktura VAT) wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki.
  11. Sklep internetowy jest obowiązany do dostarczenia zamówionych towarów wolnych od wad.
IV. DOSTAWY
  1. Zamówienie dostarczane jest za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez Kupującego przy składaniu zamówienia.
  2. Na terytorium Polski przy wyborze płatności za przedpłatą jest możliwość dostawy zamówionych towarów za pośrednictwem następujących podmiotów i za wskazaną poniżej cenę::
      PACZKOMATY (paczka do 10 kg, 2 dni robocze) - 15,00 zł
      KURIER INPOST (paczka do 10 kg, 3 dni robocze) - 13,50 zł
      KURIER INPOST (paczka 10-27 kg, 3 dni robocze) - 15,00 zł
      KURIER DPD (paczka do 5 kg, 2 dni robocze) - 15,00 zł
      KURIER DPD (paczka 5-29 kg, 2 dni robocze) - 18,00 zł
      DPD PICKUP odbiór w punkcie (przedpłata, paczka do 5 kg, 2 dni) - 14,00 zł
      DPD PICKUP odbiór w punkcie (przedpłata, paczka 5-20 kg, 2 dni) - 15,00 zł
      ORLEN PACZKA odbiór w punkcie (przedpłata, paczka do 5 kg, 2 dni) - 12,00 zł
  3. Na terytorium Polski przy wyborze płatności „za pobraniem” jest możliwość dostawy zamówionych towarów za pośrednictwem następujących podmiotów i za wskazaną poniżej cenę:
      KURIER DPD (paczka do 5 kg, 2 dni robocze) - 17,00 zł
      KURIER DPD (paczka 5-29 kg, 2 dni robocze) - 19,00 zł
      KURIER INPOST (paczka do 10 kg, 3 dni robocze) - 16,00 zł
      KURIER INPOST (paczka 10-27 kg, 3 dni robocze) - 18,00 zł
  4. Poza granicami Polski jest możliwość dostawy zamówionych towarów przy wyborze płatności za przedpłatą za pośrednictwem następujących podmiotów i za wskazaną poniżej cenę:
  5. *W krajach, w których obowiązują opłaty importowe i cła nie wliczono ich w koszty przesyłek.
  6. W przypadku realizacji zamówień o wartości powyżej 199 złotych Kupującemu przysługuje prawo do darmowej dostawy na terenie terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
V. FORMY PŁATNOŚCI
  1. Kupujący może wybrać jedną z następujących form płatności przewidzianych przez Sprzedawcę:
    a) za pobraniem (zapłata gotówką kurierowi)
    b) przedpłata na konto za pośrednictwem TPay, Przelewy24, kartą płatniczą lub Blik
  2. Jeżeli dostawa zamówionych towarów ma być dokonana za granicę, zapłaty można dokonać jedynie poprzez przedpłatę za pośrednictwem Przelewy24.
VI. CZAS REALIZACJI I DOSTAWY
  1. Termin realizacji zamówienia przez Sprzedającego wynosi maksymalnie do do 5 (pięciu) dni roboczych + czas dostawy, który to termin należy liczyć od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia złożenia zamówienia i prawidłowo dokonanej zapłaty, o której mowa w punkcie V (nie dotyczy podmiotów posiadających płatność z odroczonym terminem), o którym mowa w pkt. III. 5.
  2. Sprzedający przystępuje do kompletowania zamówienia oraz pakowania przesyłki po zaksięgowaniu całości środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedającego.
  3. Brak płatności za zamówiony towar przez Kupującego spowoduje automatyczne anulowanie zamówienie Kupującego.
  4. Czas dostawy (orientacyjny): czas dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską w przypadku dostaw na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wynosi 48 godzin z wyłączeniem dni uznanych za ustawowo wolne od pracy oraz sobót.
  5. Kupujący jest zobowiązany do odbioru zamówionego towaru.
  6. Nieodebranie towaru przez Kupującego we wskazanym terminie będzie jednoznaczne z rezygnacją z realizacji zamówienia.
  7. W przypadku przesyłek wysłanych i nieodebranych przez Kupującego - przesyłka zostaje zwrócona Sprzedającemu. W przypadku nieodebrania przez Kupującego dostarczonego towaru we wskazanym terminie dostawy, Sprzedającemu przysługiwać będzie prawo do domagania się od Kupującego naprawienia szkody wynikłej z nienależytego wykonania przez niego Umowy sprzedaży, w tym zwrotu kosztów wysyłki towaru oraz przesyłki zwrotnej do Sprzedającego, także w przypadku zamówień z darmową dostawą, które nie zostały odebrane przez Kupującego i nastąpił ich zwrot do Sprzedającego. Sprzedający dokona zwrotu otrzymanych od Klienta płatności po potrąceniu poniesionych przez niego kosztów. Sprzedawca dokona zwrotu należnych na rzecz Kupującego środków w ten sam sposób, w jaki dokonał zapłaty chyba, że Kupujący wskaże inny sposób zwrotu środków.
  8. Na podstawie bieżącej promocji Klientowi przysługiwać może prawo do darmowej dostawy zamówienia na wskazany przez niego adres wyłącznie pod warunkiem dokonania płatności za zamówiony towar w całości oraz jego odbioru we wskazanym terminie. W przypadku nieodebrania przesyłki, Klient traci prawo do darmowej dostawy i zostanie obciążony przez Sprzedającego kosztem wysyłki zamówienia do Klienta i kosztem przesyłki zwrotnej do Sprzedającego.
  9. Kupujący może zgłosić prośbę o ponowne wysłanie towaru pod warunkiem, że pokryje ponownie koszty jego dostawy.
  10. Zamówiony Towar pozostaje własnością Sprzedającego do chwili całkowitej zapłaty ceny przez Kupującego.
VII. REKLAMACJE
  1. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży między Sprzedającym a Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. W pozostałych przypadkach do postępowania reklamacyjnego zastosowanie znajdują przepisy art. 556 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową Sprzedaży, gdy towaru nie spełnia wyłącznie indywidualnych, subiektywnych odczuć lub oczekiwań Klienta.
  3. Kupujący jest zobowiązany przestrzegać wszelkich instrukcji zamieszczonych na opakowaniach lub pojemnikach. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki użycia przez Klienta Towaru niezgodnie z tymi informacjami ani za skutki niezastosowania się do tych informacji.
  4. Sprzedający nie udziela gwarancji na sprzedawane Towary oraz nie świadczy usług posprzedażowych i serwisowych.
  5. Sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia Klientowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
  6. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie internetowym w przypadku stwierdzenia w dostarczonym towarze: wad fabrycznych, uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu czy niezgodności towaru ze złożonym zamówieniem.
  7. Reklamacje można składać wyłącznie za pośrednictwem formularza on-line, dostępnego na stronie internetowej www.staramydlarnia.pl.
  8. Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące towarów oferowanych przez Sprzedającego w Sklepie internetowym powinno zawierać dokumentację zdjęciową, obejmującą uszkodzoną zawartość przesyłki wraz z zabezpieczeniem towaru i opakowaniem zewnętrznym, a także list przewozowy i dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT. Brak zdjęć będzie skutkował brakiem możliwości poprawnego złożenia reklamacji.
  9. Sprzedający może zażądać odesłania reklamowanego towaru.
  10. Zgłoszenie reklamacyjne w zakresie produktów cyfrowych powinno zawierać dane identyfikujące Użytkownika, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedający wezwie Użytkownika do ich uzupełnienia w terminie 14 dni Kalendarzowych od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
  11. W przypadku prawidłowego zgłoszenia reklamacji i podaniu w formularzu niezbędnych informacji przez Klienta, Sprzedający najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
  12. W przypadku, gdy Użytkownik lub Klient nie jest Konsumentem zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego).
  13. W związku z możliwym uszkodzeniem przesyłki w czasie dostawy, Kupujący powinien dokładnie sprawdzić w momencie odbioru przesyłki czy paczka zawierająca zamówione towary nie jest uszkodzona mechanicznie.
  14. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków w zawartości przesyłki należy spisać protokół szkody kurierskiej. Należy dokonać tego w momencie odbierania przesyłki.
  15. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się niezwłocznie z firmą kurierską (telefon znajduje się na liście przewozowym) i zażądać ponownego przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu podając numer przesyłki z listu przewozowego lub wypełnić protokół szkody on-line dostępny na stronie firmy kurierskiej. Odpowiedni wzór protokołu szkody jest dostępny poniżej:
    a) DPD - https://www.dpd.com.pl/protokol
    b) InPost - https://inpost.pl/protokol
  16. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego – Sprzedający niezwłocznie wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Kupującego oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany towaru, usunięcia wady towaru lub obniżenia ceny Sprzedający zwróci niezwłocznie Kupującemu należność zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  17. Sprzedający nie przyjmuje zwrotów żadnych paczek odsyłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
  18. W zakresie reklamacji związanych ze świadczeniem usług cyfrowych i z działaniem Sklepu internetowego Użytkownik może składać pisemnie na adres Sprzedającego, tj. STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. ul. Stawki nr 2A/1, 00-193 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres e-mail: sklep@staramydlarnia.pl
  19. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Użytkownika, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedający wezwie Użytkownika do ich uzupełnienia w terminie 14 dni Kalendarzowych od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
  20. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego wynosi 14 dni kalendarzowych od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedającego.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
  1. Postanowienia wskazane w niniejszym punkcie mają zastosowanie jedynie w przypadku Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
  2. Prawo odstąpienia nie może być wykonywane w odniesieniu do zakupionych Towarów, które zostały rozpakowane po dostarczeniu i które po otwarciu opakowania nie mogą być zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zakupu produktów, które zostały rozpakowane i których ponowne wprowadzenie do obrotu przez firmę Stara Mydlarnia Natural Cosmetics Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością rodziło by ryzyko w zakresie higieny i ochrony zdrowia konsumenta oraz Towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia.
  3. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży towaru zakupionego w Sklepie internetowym w terminie 14 (czternaście) dni kalendarzowych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art 34 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta (https://uokik.gov.pl/download.php?id=1224) w przypadku innych produktów niż określone w pkt.2.
  4. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wszedł w posiadanie zamówionego Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta weszła w posiadanie zamówionego Towaru, zaś w przypadku, gdy zamówienie obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – po upływie 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia od objęcia w posiadanie ostatniego zamówionego Towaru, partii lub części. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wysłał do Sprzedającego informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. 5. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres e-mail info@staramydlarnia.pl
    Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy, wówczas Sprzedający niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku, w tym za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w zamówieniu.
  6. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta winien odesłać lub przekazać zakupioną rzecz wraz z ewentualnymi otrzymanymi przez niego prezentami oraz fakturą VAT lub paragonem na adres STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. Biuro Handlowe i Magazyn, ul. Barwinkowa 27, 86-005 Białe Błota, nie później niż 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta odeśle rzecz przed upływem terminu 14 (czternaście) dni kalendarzowych.
  7. Bezpośrednie koszty zwrotu Towarów związane z odstąpieniem od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta ponosi odpowiednio Konsument bądź Przedsiębiorca na prawach Konsumenta. Sprzedający nie przyjmuje zwrotów żadnych paczek odsyłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
  8. 8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności.
  9. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku towarów wykraczających poza standardową ofertę Sprzedającego, czyli przygotowanych na specjalne, indywidualne zamówienie Kupującego, dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb określonych w Zamówieniu (np. haftowane pod indywidualne zamówienie produkty).
IX. ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
  1. 1. Administratorem danych osobowych Użytkowników oraz Kupujących jest:

    STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O. .
    ul. Stawki nr 2A/1, 00-193 Warszawa
    NIP 525 269 32 70
    Regon 366286642
    Sąd Rejonowy w Warszawie
    XII Wydział Gospodarczy KRS
    pod numerem KRS 0001045209

  2. Kupujący oraz Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych podanych przez niego w procesie rejestracji konta w Sklepie Internetowym oraz w procesie korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym. Podanie danych osobowych przez Kupującego lub Użytkownika jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych Kupującego lub Użytkownika może uniemożliwiać świadczenie przez Sprzedającego usług drogą elektroniczną oraz dokonywanie przez Kupującego zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedającego.
  3. Kategorie gromadzonych danych osobowych:

    - użytkownicy składający zamówienia: nazwa firmy, imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, adres rozliczeniowy, numer telefonu, imię i nazwisko osoby dla kontaktu, dane opiekuna handlowego;
    - dane demograficzne: kraj i preferowany język;
    - dane powstałe w związku z zawartą umową – zakupione produkty, wartość świadczonych usług;
    - użytkownicy otrzymujący informacje marketingowe: nazwa i dane kontaktowe - adres e-mail i imię i nazwisko.

    Ponadto gromadzone są zapisane informacje dotyczące zachowania na stronach internetowych, których administratorem jest firma Stara Mydlarnia Sp. z o.o. Sp. K.

  4. Dane osobowe Kupującego są przetwarzane w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Kupującym i wykonywania umów sprzedaży towarów zamówionych przez Kupującego w Sklepie Internetowym. Podstawą prawną przetwarzania jest tu konieczność realizacji umowy sprzedaży oraz spełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. dokumenty księgowe).
  5. Dane są wykorzystywane do celów komunikacji z Użytkownikiem i jej personalizacji: telefonicznie, e-mailem lub w innej formie (w celu pomocy w dokończeniu zamówienia, poinformowania o stanie rozpatrywania reklamacji, uzyskania dodatkowych informacji albo zawiadomienia o konieczności dokonania przez Użytkownika operacji).

  6. Sprzedający Produkt cyfrowy i/lub nieodpłatną Usługę cyfrową dostarcza Klientowi lub Użytkownikowi niezwłocznie po zawarciu Umowy.
  7. Produkt cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy został udostępniony Klientowi lub Użytkownikowi jako załącznik do wiadomości email, którą Sprzedawca wysyła po zawarciu Umowy lub jako informacja o danych logowania się do Konta, z której można pobrać Produkt cyfrowy. Nieodpłatną Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Klient lub Użytkownik uzyskał do niej dostęp.
  8. W przypadku wyrażenia przez Kupującego dodatkowej zgody dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedającego także w celu informowania Kupującego o nowych towarach i promocjach dostępnych w Sklepie Internetowym na przykład telefonicznie, e-mailem lub w innej formie, aby przypomnieć o produktach umieszczonych w koszyku, pomóc w dokończeniu zamówienia, poinformować o stanie rozpatrywania wniosku, zamówienia lub reklamacji, czy też w celu uzyskania dodatkowych informacji.
  9. Newsletter drogą e-mailową (informacje handlowe) - w przypadku wyrażenia zgody przez Kupującego lub Użytkownika na wysyłkę newsletterów drogą e-mailową Sprzedający będzie uprawniony do wysyłania Kupującemu lub Użytkownikowi informacji handlowych dotyczących Towarów podobnych do zakupionych wcześniej.
  10. Kupujący lub Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania takich informacji handlowych za pośrednictwem odnośnika, znajdującego się w każdej wiadomości e-mail. Aby zrezygnować z subskrypcji, Kupujący lub Użytkownik może również usunąć zgodę na przesyłanie wiadomości typu newsletter po zalogowaniu się do Konta lub skontaktować się z naszą obsługą klienta.
  11. Po rezygnacji z otrzymywania informacji handlowych przez Kupującego lub Użytkownika, Sprzedający nie będzie wykorzystywać danych elektronicznych Kupującego lub Użytkownika do tych celów. Kupujący lub Użytkownik ma jednak prawo ponownego wyrażenia zgody na wysyłanie takich wiadomości.
  12. Wyświetlane oferty reklamowe mogą być wybrane na podstawie innych informacji dotyczących Kupującego lub Użytkownika pozyskanych na podstawie zebranych danych kontaktowych, danych demograficznych, ulubionych pozycji i danych w zakresie korzystania z produktów Sprzedającego i stron internetowych (cookies, adres IP, dane przekazane przez przeglądarkę, dane na temat kliknięć, wyświetlone informacje handlowe, oglądane produkty). Sprzedający nie prowadzi w pełni zautomatyzowanego przetwarzania, które miałoby skutki prawne dla Kupującego lub Użytkownika.
  13. Jeżeli Kupujący jest członkiem Klubu Starej Mydlarni, dane przetwarzane są w celu realizacji umowy członkostwa w programie lojalnościowym. Przyłączenie do klubu może nastąpić za pośrednictwem sklepu online, jak również poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego w formie drukowanej w naszych sklepach partnerskich, podpisując zgodę na udostępnienie i przetwarzanie swoich danych. Jeżeli Kupujący składa zamówienie jako osoba niebędąca członkiem Klubu Starej Mydlarni, dane przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu, polegającego na uzasadnionym konwencjonalnym marketingu.
  14. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody przez Użytkownika na wysyłkę newsletterów drogą telefoniczną poprzez wiadomości sms, Sprzedający będzie uprawniony do wysyłania Użytkownikowi informacji handlowych dotyczących promocji, interesujących produktów lub korzystnych ofert.
  15. 14. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania takich informacji handlowych poprzez usunięcie zgody na wysyłanie wiadomości sms po zalogowaniu do Konta klienta lub kontakt z naszą obsługą klienta na adres e-mail:info@staramydlarnia.pl
  16. Po rezygnacji z otrzymywania informacji handlowych za pośrednictwem wiadomości sms przez Kupującego, Sprzedający nie będzie wykorzystywać danych elektronicznych Kupującego do tych celów. Kupujący ma jednak prawo ponownego wyrażenia zgody na wysyłanie takich wiadomości.
  17. W celu realizacji zamówienia dane podane przez Kupującego mogą być udostępniane firmie spedycyjnej (w celu realizacji wysyłki zamówionego towaru), firmom wydającym karty kredytowe, podmiotom świadczącym usługi płatnicze w celu przetwarzania płatności oraz bankom na podstawie zamówienia, realizacji umowy sprzedaży, organom publicznym (np. Policji).
  18. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
  19. Kupujący lub Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Kupujący lub Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane przez Sprzedającego, może w każdej chwili zażądać bezpłatnego udzielenia informacji na temat przetwarzania jego danych osobowych.
  20. Kupujący lub Użytkownik może w dowolnej chwili odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Jeżeli Kupujący lub Użytkownik odwoła zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jego dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane; nie dotyczy to jednak danych osobowych, które są niezbędne do realizacji przez Sprzedającego obowiązków ustawowych (np. realizacja złożonego już zamówienia), realizacji zawartej umowy franczyzowej lub do ochrony prawnie uzasadnionego interesu. Dane osobowe zostaną usunięte również wtedy, gdy nie będą one potrzebne do określonego celu lub jeżeli zapisanie danych osobowych Kupującego lub Użytkownika będzie niedopuszczalne z innych przyczyn określonych w przepisach prawa.
  21. Kupujący lub Użytkownik, podając swoje dane, oświadcza, iż są to jego prawdziwe dane.
  22. Jeżeli w przeglądarce internetowej Użytkownika włączono obsługę plików cookies, przetwarzane są zapisy zachowań Użytkownika na podstawie plików cookies umieszczonych na stronie internetowej www.staramydlarnia.pl w celu zapewnienia lepszego działania stron internetowych Sprzedającego oraz dla celów reklamy internetowej Sprzedającego.
  23. Administratorem zapisanych informacji dotyczących zachowania Użytkowników na stronie internetowej www.staramydlarnia.pl jest STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O.
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Dane osobowe Użytkownika są przesyłane w postaci zaszyfrowanej. Sprzedający stosuje protokół szyfrowania SSL (secure socket layer). Strona internetowa Sprzedającego i pozostałe systemy zabezpieczone są przy pomocy środków technicznych i organizacyjnych chroniących przed utratą i zniszczeniem danych osobowych Użytkownika, przed dostępem osób nieupoważnionych do danych Użytkownika, ich zmianą lub rozpowszechnianiem.
  2. Dane osobowe przetwarzane są i przechowywane przez okres niezbędny do zabezpieczenia wszelkich praw i obowiązków wynikających z umowy sprzedaży, tj. w procesie zamówienia i w okresie gwarancji.
  3. Dane osobowe przechowywane są przez okres, przez który Sprzedający jako administrator ma obowiązek przechowywać dane zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa. Dokumenty księgowe, np. faktury wystawione przez firmę, są zgodnie z prawem przechowywane przez okres 10 lat od ich wystawienia.
  4. Zgoda na otrzymanie informacji o dostępności towaru pozostaje ważna do czasu wysłania informacji o dostępności, nie dłużej jednak niż przez 1 rok lub do jej odwołania.
  5. Zgoda na otrzymywanie ofert marketingowych jest ważna przez 4 lata lub do jej odwołania.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).
  2. Ewentualne spory powstałe między Kupującym niebędącym Konsumentem a Sklepem internetowym rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sklepu internetowego.
  3. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunku do Sklepu internetowego. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Sklepu internetowego z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub/i organizacyjnych. Zmiana regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia na stronie Sklepu internetowego zmienionego Regulaminu. Zamówienia złożone przez Kupujących przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
  5. Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość

    Adresat:
    STARA MYDLARNIA NATURAL COSMETICS SP. Z O.O.
    ul. Stawki nr 2A/1, 00-193 Warszawa
    Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej:
    Ja, ................................................................................................(imię i nazwisko),
    .................................................................................................................(adres)
    Dane Firmy (jeśli zamówienie zostało złożone na firmę): ...........................................................................................................................
    niniejszym informuję o moim odstąpieniu od
    • · umowy sprzedaży następujących rzeczy: ..................(*)
    • · umowy dostawy następujących rzeczy: .................... (*)
    • · umowy o świadczenie następującej usługi............................... (*)


    Data zawarcia umowy/odbioru(*):.............................................


    Data ..............................


    ................................................................
    Podpis konsumenta/Przedsiębiorcy:


    (*)niepotrzebne skreślić

Produkt dodany do ulubionych